Åben i dag indtil 16:00

Brimas A/S køber Sandvad Smed

3/10 - 2011

Brimas A/S køber Sandvad Smed

Den østjyske Smede- og Maskinfabrik, Brimas A/S har pr. 1. januar 2012 købt Sandvad Smed og fortsætter dermed sin ekspansive vækst indenfor bearbejdning af bygningsstål til private og erhverv, såsom altaner, trapper, gelændere og værn.

Godt samarbejde endte med overtagelse af virksomhed.

Brimas A/S har i flere år haft et særdeles godt samarbejde med Vejle-virksomheden STB Byg A/S, der er hoved- og totalentreprenør. STB Byg A/S har ejet og drevet Sandvad Smed ApS siden 2003, men vælger nu, at sælge smedevirksomheden for at koncentrere sig om virksomhedens kernekompetencer.

Adm. direktør for STB Byg A/S, Jens Winther, udtaler >> Der er flere årsager til, at vi vælger at sælge Sandvad Smed. Den primære årsag er, at det nye bygningsreglement BR 10, stiller krav om, at alle bærende stålkonstruktioner skal CE-mærkes fra 1. juli 2012. For at leve op til førnævnte krav kræver det, at virksomhederne udfører en omfattende kvalitetssikring og dokumentation. Det skaber ikke værdi og er meget besværligt i en mindre smedevirksomhed.

Vi valgte i 2003 at købe Sandvad Smed, primært fordi vi vil sikre STB Byg optimal leveringssikkerhed. Førnævnte leveringssikkerhed og tætte samarbejde har vi i dag også med Brimas, hvorfor det var helt oplagt at gå i dialog med Brimas omkring køb og overtagelse af aktiviteterne i Sandvad Smed.<<

Sandvad Smed flytter til Satellitvej

Sandvad Smed i dets nuværende form lukker ultimo 2011, og aktiviteterne flyttes fra Givskud til Satellitvej 10 i Horsens, hvor Brimas A/S har boet siden 2007.

Adm. direktør for Brimas A/S, Thomas Iversen, udtaler >> I foråret indviede vi en ny produktionshal, som var indrettet specielt til bearbejdning af bygningsstål. Udvidelsen har givet Brimas mulighed for at øge både kapaciteten og produktiviteten, og efter 3. kvartal i år har vi en omsætningsfremgang på 70 % i forhold til samme periode sidste år. Det er en særdeles positiv udvikling, som vi forventer fortsætter. Derfor passer købet af Sandvad Smed også fint, samtidig med, at de specialkompetencer, som medarbejderne i Sandvad Smed har, kan supplere de dygtige medarbejdere, vi har hos Brimas i dag. <<.

Den daglige leder af Sandvad Smed, Dennis Rasmussen, supplerer Thomas Iversen >> Jeg glæder mig til at fortsætte samarbejdet med de kunder, vi hos Sandvad Smed har serviceret igennem en årrække. Det bliver spændende at starte i ”Brimas regi”, som har et topmoderne produktions-setup <<.

Brimas A/S laver alle tænkelige former for specialopgaver i rustfri stål, aluminium og sort stål. Virksomheden beskæftiger p.t. 35 medarbejdere.